Банкны менежмент


Àêòèâò õºðºí㺠áàéðøóóëàõ àðãóóä

Áàíêíû ýõ ¿¿ñâýðèéã áàéðøóóëàõäàà 2 ¿íäñýí çîðèëãûã òàâüäàã .
¯¿íä:   1. Áèçíåñèéí áàéãóóëëàãà ó÷èð àøèã îðëîãî îëîõ áîëîìæèéã äýýä çýðãýýð õàíãàõ  
2. Õàðèëöàã÷äàä øààðäëàãàòàé õºðºíãèéã öàã òóõàé á¿ðò íü ãàðãàæ ºã÷ ÷àääàã áàéõ. õºðâºõ ÷àäâàðòàé áàéõ   Ýíý õî¸ð íü õîîðîíäîî ýñðýã çîðèëãî þì. ªºðººð õýëáýë õýò èõ îðëîãî îëîõ çîðèëò òàâèõ þì áîë õºðâºõ ÷àäâàð ìóóäàæ õàðèëöàã÷äûí õºðºíãèéí öàãò íü ãàðãàæ ºã÷ ÷àäàõã¿éä õ¿ðíý. Õàðèí ìºíãºí õºðºíãèéí õýëáýðýýð èõ õýìæýýíèé õºðºí㺠áàéðøóóëàõ çºâõºí õºðâºõ ÷àäâàðòàà àíõààðëàà õàíäóóëâàë àøèã îðëîãî îëîõ áîëîìæîî àëäàõàä õ¿ðíý. Èéìýýñ ýíýõ¿¿ õî¸ð ñîíèðõîëûã çºâ õîñëóóëñàí õºðºíãèéí áàéðøèëòàé áàéæ ÷àäâàë áàíê òîãòâîðòîé æèãä ñàéí àæèëëàæ ÷àäíà.   Áàíêíû õºðºíãèéí ýõ ¿¿ñâýðèéã àêòèâò áàéðøóóëàõ äàðààõ àðãóóä áàéíà. ¯¿íä:
   1. Íèéò ñàíãèéí àðãà áóþó öóë íýãäëèéí àðãà
2..Ýõ ¿¿ñâýð òóñ á¿ðèéã àêòèâóóäàä õóâààðèëàõ áóþó àêòèâ õóâààðèëàëòûí àðãà
  1. Øóãàìàí ïðîãðàìì÷ëàëûí àðãà
  2. àêòèâ ïàññèâûí ìåíåæìåíòèéí àðãà
Àðèëæààíû áàíêíû ýõ ¿¿ñâýðèéã ÷åêèéí õàäãàëàìæ, õóãàöààã¿é õàäãàëàìæ, õóãàöààòàé õàäãàëàìæ, õóâü íèéë¿¿ëñýí õºðºí㺠á¿ðä¿¿ëäýã. Ýíý àðãûí ãîë ñàíàà íü  Íèéò ñàíãèéí àðãà íü á¿õ ýõ ¿¿ñâýðèéã òîîöîæ íýãòãýýä  äàðàà íü àêòèâóóäàä õóâààðèëàõ çàìààð óäèðäàõûã õýëíý. Òóõàéëáàë ýíý öóë íýãäýë áóþó ñàìáàðààñàà ýõ ¿¿ñâýðèéã ÿíç á¿ðèéí àêòèâóóäàä õóâààðèëäàã. Áàíê ººðèéí òàâüñàí çîðèëòîíäîî õ¿ðýõèéí òóëä õºðºí㺠îðóóëàëòàíä ãîë õóâü íýìýðýý îðóóëíà ãýæ ¿çñýíèé ¿íäñýí äýýð á¿õ ýõ ¿¿ñâýðèéã íýãýí öóë ãýæ ¿çäýã. ªºðººð õýëáýë ÿìàð ýõ ¿¿ñâýðèéã ÿìàð àêòèâò õóâààðèëàõ íü ÷óõàë áèø þì. 

Àêòèâóóä íü çàéëøã¿é øààðäëàãàòàé íººö, òºëáºðèéí ÷àäâàð àøèãò àæèëëàãàà çýýëèéí õýðýãöýýã õàíãàõ ãýõ ìýò îëîí øààðäëàãûã õàíãàäàã áà ýäãýýð øààðäëàãûí àëü íü òýðã¿¿ëýõ ÷óõàë ç¿éë âý? ãýäýãýýñ øàëòãààëæ àêòèâóóäûã äàðààõ áàéäëààð àíãèëäàã.  
    1. Àíõäàã÷ íººö
    2. õî¸ðäîã÷ íººö ãýæ õóâààæ ¿çýõ õýðýãòýé áîëíî.
Àíõäàã÷ íººö íü ºäºð òóòìûí áýëýí áà áýëýí áóñ òºëáºð òîîöîîíä çîðèóëàãäàõ õºðºí㺠þì. ¯¿íä: áýëýí ìºí㺠, òºâ áàíê áîëîí áóñàä áàíêèí äàõü õàðèëöàõ äàíñàíä áàéãàà ìºíãºí õºðºí㺠÷åê çýðýã îðíî. ªºðººð õýëáýë çàéëøã¿é øààðäëàãàòàé íººöººñ ãàäíà áàíêûã óäèðäàõ çîðèëãîîð àâ÷ ¿ëäñýí áýëýí ìºí㺠þì.
Àíõäàã÷ íººöèéã äàðààõ 2 õàðüöààãààð òîîöäîã.
1.      áýëýí ìºí㺠/ íèéò àêòèâ
2.      áýëýí ìºí㺠/ õàðèëöàõûí ¿ëäýãäýë
Àíõäàã÷ íººöèéã õàðèëöàã÷èéí àíõíû øààðäëàãààð ìºí㺠òàâüæ îëãîõ çýýëèéí ýðýëòèéã ò¿ðãýí õàíãàõàä  çàðöóóëäàã.
 Õî¸ðäîã÷ íººöºä àíõäàã÷ íººö õàíãàõ áîëîìæòîé. Ýíý íü àíõäàã÷ íººöèéã áîäâîë àðèëæààíû áàíêíû àøèãò àæèëëàãààíä áàãà ÷ ãýñýí õóâü íýìýð îðóóëäàã. Ýíý íººöºä õàìãèéí áàãà çàðäàëòàéãààð áýëýí ìºí㺠áîëîõ õºðâºõ ÷àäâàðòàé àêòèâóóäûí áàãòäàã.   æèøýý íü: Áîãèíî õóãàöààòàé ¿íýò öààñ, ñàíãèéí âåêñåëü,  õóãàöàà íü îéðòñîí çàðèì çýýëèéí ¿ëäýãäëèéã áàãòààõ áºãººä ýíý íü çºâõºí óäèðäëàãà, òºëºâëºëòèéí ¿ç¿¿ëýëò þì. Áàëàíñàä àíõäàã÷  áîëîí õî¸ðäîã÷ íººö ãýæ òóñãàõã¿é.

Öóë íýãäýëèéí àðãà








 


Íèéò ñàíãèéí àðãà íü á¿õ ýõ ¿¿ñâýðýý íýãòãýýä ò¿¿íèé õýä õè÷íýýíèéã àêòèâûí ÿìàð õýñýãò ÿìàð õýìæýýãýýð áàéðøóóëáàë çîõèñòîé áàéãààã òîîöîæ  óäèðäàíà. ªºðººð õýëáýë íèéò ýõ ¿¿ñâýðèéí 14% -èéã àíõäàã÷ íººöºä   6%-èéã õî¸ðäîã÷ íººöºä, 40%-èéã çýýë 25%-èéã ¿íýò öààñàíä, 15%-èéã ¿íäñýí õºðºíãºíä áàéðøóóëàõ íü îíîâ÷òîé ãýõ ìýò.
Èíãýæ áàéðøóóëàõàä ÿìàð ýõ ¿¿ñâýðèéã  õààíà ÿìàð õýìæýýòýé áàéðøóóëæ áàéãàà íü õàðàãäàäàãã¿é. ̺í ò¿¿í÷ëýí õºðâºõ ÷àäâàðòàà õýò àíõààðñíààñ áîëæ àøèãò àæèëëàãààíä ñóë àíõààðàõàä õ¿ðãýäýã äóòàãäàëòàé.
Àøèã õàðüöàíãóé èõ, òîãòâîðòîé áàéãàà ¿åä íèéò ñàíãèéí àðãà çîõèìæòîé. 1960 îíû ýõýí ¿åýñ àøãèéí íîðì áóóð÷ àêòèâóóäûí õºðâºõ ÷àäâàðò íºëººëºõ ò¿âøèíã òîîöîõ øààðäàëàãà ãàðñíààð ýõ ¿¿ñâýð á¿ðèéã àêòèâóóäàä õóâààðèëàõ àðãûã õýðýãëýõ áîëñîí.
Àêòèâóóäàä õóâààðèëàõ àðãà íü äàé÷ëàãäñàí õºðºíãèéã á¿ðä¿¿ëýõ ýõ ¿¿ñâýð¿¿äýýñ õàìààðàí áàíêèíä  áàéõ íººöèéí õýìæýýã òîäîðõîéëîõ áîëîìæ ºãíº. Ýõ ¿¿ñâýð òóñ á¿ðèéã àêòèâóóäàä õóâààðèëàõ àðãà íü çàéëøã¿é áàéõ íººöèéí íîðì  õºðºíãèéí ýðãýëòèéí õóðäòàé óÿëäóóëàí ýõ ¿¿ñâýð¿¿äýä ÿëãàâàðòàé õàíäàí óäèðäàõ àðãà þì.
Òóõàéëáàë õàðèëöàõ äàíñ äàõü õºðºí㺠õóãàöààòàé áóñàä ýõ ¿¿ñâýðèéã áîäâîë èë¿¿ èõ ííºöèéã øààðääàã òºäèéã¿é ýðãýëò íü õóðäàí áàéäàã.
Èéìä õàðèëöàõ õóãàöààã¿é õàäãàëàìæèä áàéãàà ¿ëäýãäëèéã èõýíõèéã àíõäàã÷ áîëîí õî¸ðäîã÷ íººöºä áàãà õýñãèéã çýýë ¿ýíò öààñàíä  áàéðøóóëàõ õýðýãòýé áîëíî. Õàðèí õóãàöààòàé õàäãàëàìæèéí  õóâüä çàéëøã¿é áàéõ íººö áàãà øààðäàõ òóë àíõäàã÷ áîëîí õî¸ðäîã÷ íººöºä áàãà õàðèí çýýë ¿íýò öààñàíä èõýíõ õýñãèéã áàéðøóóëàõ øààðäëàãàòàé.
Õóâü íèéë¿¿ëñýí õºðºíãèéí ýõ ¿¿ñâýðýýð áàíêíû ¿éë àæèëëàãàà øààðäàãäàõ ¿íäñýí õºðºí㺠, ìàòåðèàë áýëòãýæ, ¿ëäýõ õýñãèéã íü çýýë, ¿íýò öààñàíä áàéðøóóëàí îðëîãî îëîõ áîëîìæòîé.
Èéìýýñ àêòèâûí óäèðäëàãûí  õóâüä áàíêíû äîòîðõ  áàíêíû àðãà ÷ ãýæ íýðëýíý. ªºðººð õýëáýë õàðèëöàõûí ¿ëäýãäëèéí áàíê , Õàäãàëàìæèéí áàíê ãýõ ìýòýýð òóñ òóñäàà õóâààðèëæ áàéðøóóëíà.
Ãýõäýý ýíý àðãà íü áàíêíû äîòîðõ áàíêóóäûí õîîðîíä   ÿìàð÷  õàìààðàëã¿éãýýð õºðºí㺠áàéðøóóëàõ òóë ºíäºð îðëîãîòîé àêòèâò áàéðøóóëàõ áîëîìæîî àëäàõàä õ¿ð÷ áîëîõ ñºðºã òàë áèé.
Øèíæëýõ óõààíû óäèðäëàãûí àðãà ãýäýã íü áàíêíû áàëàíñûí ¿ç¿¿ëýëò¿¿äèéí õàðèëöàí óÿëäààíä ¿íäýñëýí èë¿¿ íèéëìýë çàãâàðóóäûã àøèãëàæ ñóäàëãàà õèéõýä òóëãóóðëàíà.
Øèíæëýõ óõààíû óäèðäëàãûí àðãà ãýäýã íü äàðààõ ¿íäñýí ãóðâàí ç¿éëä õàðèóëò ºãºõºä ÷èãëýãäýíý.  ¯¿íä:
1. Àñóóäëûí ìºí ÷àíàð íü þóíä îðøèæ áàéíà âý?
2. Ò¿¿íèéã øèéäâýðëýõ ÿìàð õóâèëáàðóóä áàéíà âý?
ßìàð õóâèëáàð íü õàìãèéí èë¿¿ âý? Ãýñýí àñóóäëóóä áîëíî. Àêòèâò õºðºí㺠áàéðøóóëàõàä àíõààðàõ ãîë àñóóäëóóä íü
- Õºðâºõ ÷àäâàðàà õàíãàæ áàéõ
- Îðëîãî õàìãèéí èõ áàéõ
- Ýðñäëèéí ò¿âøèí õàìãèéí áàãà áàéõ ÿâäàë þì. Òýãýõýýð òýäãýýðèéã çºâ çîõèñòîé õîñîëñîí òèéì õºðºíãèéí áàéðøëèéã ñîíãîõ øààðäëàãàòàé áîëíî. ¯¿íèé òóëä àêòèâûí  äèâåðñèôèêàöè íü çîõèñòîé áàéõ, òîäîðõîé õýìæýýíèé àøèã îëîõ, õºðºíãèéí õýðýãöýý ãàðñàí ¿åä ò¿¿íèéã òàâüæ îëãîõ áîëîëöîîòîé áàéõààð àêòèâò õºðºí㺠áàéðøóóëñàí õóâèëáàðûã ñîíãîæ àâíà. /Àêòèâò õºðºíãèéí ýõ ¿¿ñâýðèéã ìàø îëîí õóâèëáàðààð áàéðøóóëæ áîëíî.

Àêòèâ õóâààðèëàëòûí àðãà















 



 

Øóãàìàí ïðîãðàìì÷ëàëûí àðãà

Ýíý àðãà íü àêòèâ, ïàññèâûí óäèðäëàãàòàé õîëáîîòîé àñóóäàë áàéäàã. ̺í àøèãò àæèëëàãàà òºëáºðèéí ÷àäâàð çýðýãò òàâèãäàõ õÿçãààðëàëòóóä õàìààðäàã. Ýíý îíöëîãèéí ãîë àðãà íü òóóëøèðñàí çîðèëãûã àâ÷ ¿çäýã.
Õºðºíãèéí îíîâ÷òîé óäèðäëàãûí áîäëîãûí çîðèëãî íü õàìãèéí èõ àøèã îëîõ íü ººð õºðºíãèéã õóäàëäàí àâ÷ áîëîõ á¿õ ¿íýò öààñàíä øèëæ¿¿ëõýä îðøèíî. ººðººð õýëáýë áàíêíû óäèðäëàãà íü õºðºí㺺 õàìãèéí àøèã îëîõ òèéì õóâèëáàðààð õóâààðèëàõûã çîðèíî.
Áàéæ áîëîõ ¿ë ìýäýã÷äèéí òîîíä áàãà àøèã ºãäºã (46) óëñûí áîãèíî õóãàöààíû ¿íýò öààñ, àðàé èõ îðëîãîòîé (5%) çàñãèéí ãàçðûí óðò õóãàöààíû îáëèãàöè, 1-ð çýðãèéí àðèëæààíû çýýë (6%ì), ï¿¿ñ¿¿äýä îëãîõ õóãàöààòàé çýýë (76%) àâòî ìàøèí õóäàëäàí àâàõ çýýë (8% ), áóñàä çýýë áà õýðýãëýýíèé áàðàà õóäàëäàí àâàõ çýýë (12%) çýðýã îðíî. Õýðýâ Õ(Õ1,Õ2, ……..Õï ) íü õºðºí㺠îðóóëàëòûí äýýðõ õýñã¿¿äýä îðóóëàõ õºðºíãèéí õýìæýýã èëýðõèéëíý ãýæ ¿çâýë íèéò àøãèéã äàðààõ õýëáýðýýð èëýðõèéëæ áîëîõ þì. Ð=0.04Õ1+0.05Õ2+0.06Õ3+0.07Õ4+0.08Õ5+0.12Õ6 áîäëîãûí çîðèëãî íü õàìãèéí àøèã îëîõ áóþó Ð-èéí õàìãèéí èõ óòãûã îëõîä ÷èãýëíý.
Õýðýâ áàíêíû ýçýí íü ÿìàð íýã ò¿ðãýí áîðëîãäîõ ÷àäâàðòàé õºðºíãèéí òóõàé òîäîðõîé øààðäëàãàòàé õîëáîîã¿é õºðºí㺠îðóóëàëòûí õóâüä ÿìàð íýã õóóëü ç¿éí õÿçãààðëàëòã¿é àç òóðøèõ áîëîìæòîé áàéãàà áîë áîäëîãûí øèéä íü á¿õ õºðºíãèéã õàìãèéí àøèã áîëîõ áîëîìæòîé (12%) áóñàä çýýë áóþó õýðýãëýýíèé áàðàà õóäàëäàí àâàõ çýýëä Õ6 ä çîðèóëàõ áîëíî.
Ãýõäýý ýíý íü áîäèò áàéäàëä õýðýãæèõ áîëîìæã¿é þì ÿàãààä ãýâýë áàíê íü îëîí òºðëèéí ¿éë÷ë¿¿ëýã÷òýé áºãººä áàíêíû ã¿éëãýý íü çîðèóëàëòûí õýì õýìæýýíä çàõèðàãäàõ ó÷èðòàé áèëýý.
Áîäëîãûí õÿçãààðëàëòóóä íü ýäèéí çàñãèéí íºõöºëòýé áîëîí áàíêíû ¿éë àæèëëàãààíû ýð¿¿ë çàðèìóóäûí áàòàëãààæóóëàõ ¿¿äíýýñ áàíêíû óäèðäëàãààñ òîãòîîñîí íºõöë¿¿äòýé õîëáîîòîé áàéíà. Çàðèì õÿçãààðëàëòóóäûã ìàòåìàòèê òîìú¸îãîîð èëýðõèéëõýä õ¿íäðýëòýé áàéäàã.
Çàðèì õÿçãààðëàëòóóä àáñîëþò óòãààð èëýðõèéëýãäýæ áàéõàä çàðèì õÿçãààðëàëòóóä íü áàíêíû óäèðäëàãûí ¿çýë áîäëîîñ õàìààðäàã áàéíà. Æèøýý íü: êàññàíä áàéãàà áýëýí ìºíãºíèé õýìæýý áîëîí òºâ áàíêèíä õèéõ õàäãàëàìæèéí õýìæýý íü ÿäàæ õàìãèéí áàãà íººöèéí õýìæýýòýé òýíö¿¿ áàéõ þì.

Ýíý õýìæýýã á¿õ òºðëèéí õàäãàëàìæèéí íèéëáýðò õàðüöóóëàí õóâèàð èëýðõèéëæ áîëíî. ͺ㺺 òàëààñ 1-ð çýðãèéí õóãàöààòàé çýýëä îëãîæ áîëîõ õàìãèéí èõ õºðºíãèéí õýìæýý íü çýýë àâàõ õ¿ñýëòèéí õýìæýýãýýð õÿçãààðëàãäàíà. Ýíý õýìæýý íü õàìãèéí îéðûí èðýýä¿éä ÷ á¿ðýí òîäîðõîé áàéæ ÷àäàõã¿é þì.
Áàíêíû óäèðäëàãà íü çýýëèéí õ¿ëýýãäýæ áàéãàà ýðýëòèéã ¿íýëæ ïðîãíîç õèéõ ¿¿ðýã õ¿ëýýíý. Õýðýâ 1-ð çýýëèéí ýðýëòèéí õàìãèéí èõ õýìæýý ìýäýãäýæ áàéâàë ýíý õÿçãààðëàëòûã ìàòåìàòèê òîìú¸îãîîð èëýðõèéëæ áîëíî. Èéì çýýëèéí õýìæýý 5 ñàÿ äîëëàð ãýâýë: Õ4< 5000000
Áóñàä õÿçãààðëàëòóóäûã ìºí ýíý çàð÷ìààð òîäîðõîéëíî. Øóãàìàí ïðîãðàìì÷ëàëûí áîäëîãî íü õàðüöàíãóé èõ ìýäðýìæòýé áîäëîãî þì. Áîäëîãîä óäèðäëàãûí ñàíàë õ¿ñýë õóóëèéí áàéãóóëëàãûí øààðäëàãûí äàãóó ÿìàð÷ õÿçãààðëàëòûã îðóóëæ áîëíî.

Àêòèâ ïàññèâûí óäèðäëàãà
Àêòèâ ïàññèâûí óäèðäëàãàä õ¿¿ãèéí ººð÷ëºëò íü ÷óõàë íºëººòýé õ¿¿ãèéí ººð÷ëºëòººñ áîëæ îðëîãî, çàðëàãà õýëáýëçýõýä õ¿ðäýã ó÷èð Àêòèâ ïàññèâûí õàðüöààã óÿëäóóëàí óäèðäñàíààð ãàðàõ ýðñäýë áàãàñíà. ººðººð õýëáýë, õ¿¿ãèéí ìýäðýìæòýé àêòèâ, ïàññèâûí õýìæýýã àëü áîëîõ îéðîëöîî áóþó ýðñäýë òºäèé ÷èíýý áàãà áàéíà.
Õ¿¿ãèéí ìýäðýìæòýé àêòèâ= õ¿¿ãèéí ìýäðýìæòýé ïàññèâ.
Õ¿¿ä ìýäðýìòãèé àêòèâ, ïàññèâ ãýäýã íü äàõèí ¿íýëýãäýæ áîëçîøã¿é àêòèâ, ïàññèâóóä þì. Èéì àêòèâä òºëºãäºõ õóãàöàà äºõñºí çýýë, ¿íýò öààñ îðíî. Ïàññèâò õóãàöààã¿é õàäãàëàìæ, õàäãàëàìæèéí ñåðòèôèêàò ãýõ ìýò îðîõ æèøýýòýé. Õ¿¿ãèéí ìýäðýìæòýé àêòèâ, ïàññèâûã áîãèíî õóãàöààãààð òîîöîæ, ä¿ãíýëò õèéí, ò¿¿íèé äàãóó àêòèâ, ïàññèâûí óäèðëàãûí àñóóäàëûã øèéäâýðëýæ áàéõ íü õºðâºõ ÷àäâàðûã ñàéí áàéëãàõ íýã õ¿÷èí ç¿éë áîëäîã. Õ¿¿ä ìýäðýìòãèé àêòèâ, ïàññèâûí çºð¿¿ã GAP ãýæ àâ÷ ¿çüå.               

GAP=õ¿¿ä ìýäðýìæòýé àêòèâ õ¿¿ä ìýäðýìæòýé ïàññèâ
Ýíý çºð¿¿ã ýåðýã ñºðºã áàéãàà íºõöºëä îðëîãîä õýðõýí íºëººëäãèéã òîîöîæ óäèðääàã. Õ¿¿ãèéí ººð÷ëºëòèéí íºëººëèéã á¿ä¿¿â÷èëáýë:
GAP
Õ¿¿ãèéí ººð÷ëºëò
Õ¿¿ãèéí îðëîãûí ººð÷ëºëò

Õ¿¿ãèéí çàðäàëûí ººð÷ëºëò
Õ¿¿ãèéí öýâýð îðëîãûí ººð÷ëºëò
Ýåðýã
ºñºëò
ºñºëò
ºñºëò
ºñºëò
Ýåðýã
Áóóðàëò
Áóóðàëò
Áóóðàëò
Áóóðàëò
Ѻðºã
ºñºëò
ºñºëò
ºñºëò
Áóóðàëò
Ѻðºã
Áóóðàëò
Áóóðàëò
Áóóðàëò
ºñºëò
Òýã
ºñºëò
ºñºëò
=
ºñºëò
Òýã
Òýã
áóóðàëò
Áóóðàëò
=
Áóóðàëò
Òýã

¯¿íèéã ¿íäýñëýí õ¿¿ãèéí îðëîãûí ºñºëòèéã áèé áîëãîõ çàãâàð áîëîâñðóóëàí øèéäâýð ãàðãàæ õýðýãæ¿¿ëíý.
Õàíøûí ýðñäýëýýñ õàìãààëàõ íýã íºõöºë íü ãàäààä âàëþòûí àêòèâ, ïàññèâûí ïîçèöèéã áàðèõ ÿâäàë þì. ººðººð õýëáýë, âàëþòûí àêòèâóóä íü âàëþòààð èëýðõèéëýãäýõ ïàññèâóóäòàé òýíö¿¿ áóþó îéðîëöîî áàéõ øààðäëàãàòàé. 

   
Асуулт 
 Áàíêíû ìåíåæìåíò
1.      Áàíê ò¿¿íèé ìºí ÷àíàð
2.      Áàíêíû òºðºë, àíãèëàë
3.      Áàíêíû óäèðäëàãà çîõèîí áàéãóóëàëòûí á¿òýö
4.      Áàíêíû àêòèâ, ò¿¿íèé á¿òýö, удирдлага
5.      Áàíêíû àêòèâûí ÷àíàð, ò¿¿íèé ¿íýëãýý
6.      Хосолсон удирдлага /Àêòèâò õºðºí㺠áàéðøóóëàõ àðãóóä, òýäãýýðèéí ÿëãàà/
7.      Áàíêíû áóñäààñ òàòàí òºâëºð¿¿ëñýí õºðºí㺠ò¿¿íèé á¿òýö, удирдлага
8.      Çàðäàëä ñóóðèëñàí äåïîçèòûí ¿íý òîãòîîõ àðãà
9.      Àõèó îðëîãî, àõèó çàðäëûã ¿íäýñëýí äèïîçèòûí ¿íý òîãòîîõ àðãà
10.  Äеïîçèòûí ¿íý òîãòîîõ áóñàä àðãóóä
11.  Áàíêíû ººðèéí õºðºíãèéí á¿òýö, ¿¿ðýã ò¿¿íèéã õýìæèõ àðãóóä, удирдлага
12.  Áàíêíû ººðèéí õºðºíãèéã íýìýãä¿¿ëýõ àðãóóä, ò¿¿íèé õýðýãöýýã òîîöîõ /îëîí óëñûí àðãà /
13.  Áàíêíû õºðâºõ ÷àäâàð ò¿¿íèé óäèðäëàãà, Õºðâºõ ÷àäâàðûí ¿íýëãýý
14.  Áàíêíû çýýëæ¿¿ëýëòèéí àæèëáàð
15.  АБ-ны үнэт цаасны ажилбар
16.  Áàíêíû áýëýí áóñ òºëáºð òîîöîîíû çîõèîí áàéãóóëàëòûí ¿íäýñ, зарчим
17.  Øèëæ¿¿ëãèéí òîîöîî
18.  Èíêàññûí òîîöîî
19.  Àêêðåäèòèâûí òîîöîî
20.  Êàðòын төлбөр тооцоо
21.  ×åê ò¿¿íèé òºðºë хэрэглээ
22.  Вåêñåëèéí òîîöîî
23.  Àðèëæààíû áàíêíû ãàäààä үйл ажиллагаа
24.  Áàíêíû ëèçèíãèéí ¿éë÷èëãýý
25.  Áàíêíû èòãýìæëýëèéí / òðàñò / ¿éë÷èëãýý
26.  Áàíêíû ôàêòîðèíã, ôîðôåéòèíãèéí ¿éë÷èëãýý
27.  Áàíêíû ¿íäñýí õºðºíãº, ¿íýò ç¿éëñèéí òàëààðõ àæèëáàð
28.  Áàíêóóäûí øèíý á¿òýýãäýõ¿¿í, ¿éë÷èëãýýíèé òºðºë
29.  Áàíêíû äàìïóóðàë ò¿¿íèé øàëòãààí, äàìïóóðëààñ ñýðãèéëýõ àðãà çàì
30.  Банкны эрсдэлийн менежмент
31.   Онцгой дэглэм тогтоох, бүрэн эрхт төлөөлөгч томилох, албадлагын арга хэмжээ
32.  Бэлэн бус төлбөр тооцооны өнөөгийн байдлын судалгаа
33.  Улс орнуудын бàíêíû òîãòîëöîî
34.  Дампуурсан банкуудын шалтгаан үр дагавар /нэр, дампуурсан он, шалтгаан/
35.  Àðèëæààíû áàíêóóäûí õàäãàëàìæèéí ¿éë÷èëãýý
36.  Àðèëæààíû áàíêóóäûí зээлийн үйлчилгээ
37.  Àðèëæààíû áàíêóóäûí харилцахын үйлчилгээ
38.  Àðèëæààíû áàíêóóäûí картын үйлчилгээ
39.   Àðèëæààíû áàíêóóäûí цахим банкны үйлчилгээ
40.   Àðèëæààíû áàíêóóäûí гуйвуулгын үйлчилгээ /шилжүүллэгийн давуу сул тал/
41.   Àðèëæààíû áàíêóóäûí өмчлөлийн өнөөгийн байдал
42.  Àìàrican Express êàðòын үүсэл хөгжил өнөөгийн байдал
43.  Master  êàðòын үүсэл хөгжил өнөөгийн байдал
44.  Валютын ханш, түүний эдийн засгийн үүрэг            
45.  Банкны хүний нөөцийн удирдлага
46.  Корреспондент  харилцаатай банкууд


No comments:

Post a Comment