Àêòèâò õºðºí㺠áàéðøóóëàõ àðãóóä
Áàíêíû
ýõ ¿¿ñâýðèéã áàéðøóóëàõäàà 2 ¿íäñýí çîðèëãûã òàâüäàã .
¯¿íä: 1. Áèçíåñèéí áàéãóóëëàãà ó÷èð àøèã îðëîãî
îëîõ áîëîìæèéã äýýä çýðãýýð õàíãàõ
2. Õàðèëöàã÷äàä øààðäëàãàòàé
õºðºíãèéã öàã òóõàé á¿ðò íü ãàðãàæ ºã÷ ÷àääàã áàéõ. “õºðâºõ ÷àäâàðòàé áàéõ” Ýíý
õî¸ð íü õîîðîíäîî ýñðýã çîðèëãî þì. ªºðººð õýëáýë õýò èõ îðëîãî îëîõ çîðèëò
òàâèõ þì áîë õºðâºõ ÷àäâàð ìóóäàæ õàðèëöàã÷äûí õºðºíãèéí öàãò íü ãàðãàæ ºã÷
÷àäàõã¿éä õ¿ðíý. Õàðèí ìºíãºí õºðºíãèéí õýëáýðýýð èõ õýìæýýíèé õºðºíãº
áàéðøóóëàõ çºâõºí õºðâºõ ÷àäâàðòàà àíõààðëàà õàíäóóëâàë àøèã îðëîãî îëîõ
áîëîìæîî àëäàõàä õ¿ðíý. Èéìýýñ ýíýõ¿¿ õî¸ð ñîíèðõîëûã çºâ õîñëóóëñàí õºðºíãèéí
áàéðøèëòàé áàéæ ÷àäâàë áàíê òîãòâîðòîé æèãä ñàéí àæèëëàæ ÷àäíà. Áàíêíû õºðºíãèéí ýõ ¿¿ñâýðèéã àêòèâò áàéðøóóëàõ
äàðààõ àðãóóä áàéíà. ¯¿íä:
1. Íèéò ñàíãèéí àðãà áóþó öóë íýãäëèéí àðãà
2..Ýõ ¿¿ñâýð òóñ á¿ðèéã
àêòèâóóäàä õóâààðèëàõ áóþó àêòèâ õóâààðèëàëòûí àðãà
- Øóãàìàí ïðîãðàìì÷ëàëûí àðãà
- àêòèâ ïàññèâûí ìåíåæìåíòèéí àðãà
Àðèëæààíû áàíêíû ýõ ¿¿ñâýðèéã
÷åêèéí õàäãàëàìæ, õóãàöààã¿é õàäãàëàìæ, õóãàöààòàé õàäãàëàìæ, õóâü íèéë¿¿ëñýí
õºðºí㺠á¿ðä¿¿ëäýã. Ýíý àðãûí ãîë ñàíàà íü
Íèéò ñàíãèéí àðãà íü á¿õ ýõ ¿¿ñâýðèéã òîîöîæ íýãòãýýä äàðàà íü àêòèâóóäàä õóâààðèëàõ çàìààð
óäèðäàõûã õýëíý. Òóõàéëáàë ýíý öóë íýãäýë áóþó ñàìáàðààñàà ýõ ¿¿ñâýðèéã ÿíç
á¿ðèéí àêòèâóóäàä õóâààðèëäàã. Áàíê ººðèéí òàâüñàí çîðèëòîíäîî õ¿ðýõèéí òóëä
õºðºí㺠îðóóëàëòàíä ãîë õóâü íýìýðýý îðóóëíà ãýæ ¿çñýíèé ¿íäñýí äýýð á¿õ ýõ
¿¿ñâýðèéã íýãýí öóë ãýæ ¿çäýã. ªºðººð õýëáýë ÿìàð ýõ ¿¿ñâýðèéã ÿìàð àêòèâò
õóâààðèëàõ íü ÷óõàë áèø þì.
Àêòèâóóä íü çàéëøã¿é
øààðäëàãàòàé íººö, òºëáºðèéí ÷àäâàð àøèãò àæèëëàãàà çýýëèéí õýðýãöýýã õàíãàõ
ãýõ ìýò îëîí øààðäëàãûã õàíãàäàã áà ýäãýýð øààðäëàãûí àëü íü òýðã¿¿ëýõ ÷óõàë
ç¿éë âý? ãýäýãýýñ øàëòãààëæ àêòèâóóäûã äàðààõ áàéäëààð àíãèëäàã.
- Àíõäàã÷ íººö
- õî¸ðäîã÷ íººö ãýæ õóâààæ ¿çýõ õýðýãòýé áîëíî.
Àíõäàã÷ íººö íü ºäºð òóòìûí
áýëýí áà áýëýí áóñ òºëáºð òîîöîîíä çîðèóëàãäàõ õºðºí㺠þì. ¯¿íä: áýëýí ìºí㺠,
òºâ áàíê áîëîí áóñàä áàíêèí äàõü õàðèëöàõ äàíñàíä áàéãàà ìºíãºí õºðºí㺠÷åê
çýðýã îðíî. ªºðººð õýëáýë çàéëøã¿é øààðäëàãàòàé íººöººñ ãàäíà áàíêûã óäèðäàõ
çîðèëãîîð àâ÷ ¿ëäñýí áýëýí ìºí㺠þì.
Àíõäàã÷
íººöèéã äàðààõ 2 õàðüöààãààð òîîöäîã.
1. áýëýí ìºí㺠/ íèéò àêòèâ
2. áýëýí ìºí㺠/ õàðèëöàõûí
¿ëäýãäýë
Àíõäàã÷ íººöèéã õàðèëöàã÷èéí
àíõíû øààðäëàãààð ìºí㺠òàâüæ îëãîõ çýýëèéí ýðýëòèéã ò¿ðãýí õàíãàõàä çàðöóóëäàã.
Õî¸ðäîã÷ íººöºä àíõäàã÷ íººö õàíãàõ áîëîìæòîé.
Ýíý íü àíõäàã÷ íººöèéã áîäâîë àðèëæààíû áàíêíû àøèãò àæèëëàãààíä áàãà ÷ ãýñýí
õóâü íýìýð îðóóëäàã. Ýíý íººöºä õàìãèéí áàãà çàðäàëòàéãààð áýëýí ìºí㺠áîëîõ
õºðâºõ ÷àäâàðòàé àêòèâóóäûí áàãòäàã.
æèøýý íü: Áîãèíî õóãàöààòàé ¿íýò öààñ, ñàíãèéí âåêñåëü, õóãàöàà íü îéðòñîí çàðèì çýýëèéí ¿ëäýãäëèéã
áàãòààõ áºãººä ýíý íü çºâõºí óäèðäëàãà, òºëºâëºëòèéí ¿ç¿¿ëýëò þì. Áàëàíñàä
àíõäàã÷ áîëîí õî¸ðäîã÷ íººö ãýæ
òóñãàõã¿é.

Íèéò ñàíãèéí àðãà íü á¿õ ýõ ¿¿ñâýðýý íýãòãýýä ò¿¿íèé õýä
õè÷íýýíèéã àêòèâûí ÿìàð õýñýãò ÿìàð õýìæýýãýýð áàéðøóóëáàë çîõèñòîé áàéãààã
òîîöîæ óäèðäàíà. ªºðººð õýëáýë íèéò ýõ
¿¿ñâýðèéí 14% -èéã àíõäàã÷ íººöºä
6%-èéã õî¸ðäîã÷ íººöºä, 40%-èéã çýýë 25%-èéã ¿íýò öààñàíä, 15%-èéã
¿íäñýí õºðºíãºíä áàéðøóóëàõ íü îíîâ÷òîé ãýõ ìýò.
Èíãýæ áàéðøóóëàõàä ÿìàð ýõ ¿¿ñâýðèéã õààíà ÿìàð õýìæýýòýé áàéðøóóëæ áàéãàà íü
õàðàãäàäàãã¿é. ̺í ò¿¿í÷ëýí õºðâºõ ÷àäâàðòàà õýò àíõààðñíààñ áîëæ àøèãò àæèëëàãààíä
ñóë àíõààðàõàä õ¿ðãýäýã äóòàãäàëòàé.
Àøèã õàðüöàíãóé èõ, òîãòâîðòîé áàéãàà ¿åä íèéò ñàíãèéí àðãà
çîõèìæòîé. 1960 îíû ýõýí ¿åýñ àøãèéí íîðì áóóð÷ àêòèâóóäûí õºðâºõ ÷àäâàðò
íºëººëºõ ò¿âøèíã òîîöîõ øààðäàëàãà ãàðñíààð ýõ ¿¿ñâýð á¿ðèéã àêòèâóóäàä õóâààðèëàõ
àðãûã õýðýãëýõ áîëñîí.
Àêòèâóóäàä õóâààðèëàõ àðãà íü äàé÷ëàãäñàí õºðºíãèéã
á¿ðä¿¿ëýõ ýõ ¿¿ñâýð¿¿äýýñ õàìààðàí áàíêèíä
áàéõ íººöèéí õýìæýýã òîäîðõîéëîõ áîëîìæ ºãíº. Ýõ ¿¿ñâýð òóñ á¿ðèéã
àêòèâóóäàä õóâààðèëàõ àðãà íü çàéëøã¿é áàéõ íººöèéí íîðì õºðºíãèéí ýðãýëòèéí õóðäòàé óÿëäóóëàí ýõ
¿¿ñâýð¿¿äýä ÿëãàâàðòàé õàíäàí óäèðäàõ àðãà þì.
Òóõàéëáàë õàðèëöàõ äàíñ äàõü õºðºí㺠õóãàöààòàé áóñàä ýõ
¿¿ñâýðèéã áîäâîë èë¿¿ èõ ííºöèéã øààðääàã òºäèéã¿é ýðãýëò íü õóðäàí áàéäàã.
Èéìä õàðèëöàõ õóãàöààã¿é õàäãàëàìæèä áàéãàà ¿ëäýãäëèéã
èõýíõèéã àíõäàã÷ áîëîí õî¸ðäîã÷ íººöºä áàãà õýñãèéã çýýë ¿ýíò öààñàíä áàéðøóóëàõ õýðýãòýé áîëíî. Õàðèí õóãàöààòàé
õàäãàëàìæèéí õóâüä çàéëøã¿é áàéõ íººö
áàãà øààðäàõ òóë àíõäàã÷ áîëîí õî¸ðäîã÷ íººöºä áàãà õàðèí çýýë ¿íýò öààñàíä
èõýíõ õýñãèéã áàéðøóóëàõ øààðäëàãàòàé.
Õóâü íèéë¿¿ëñýí õºðºíãèéí ýõ ¿¿ñâýðýýð áàíêíû ¿éë àæèëëàãàà
øààðäàãäàõ ¿íäñýí õºðºí㺠, ìàòåðèàë áýëòãýæ, ¿ëäýõ õýñãèéã íü çýýë, ¿íýò
öààñàíä áàéðøóóëàí îðëîãî îëîõ áîëîìæòîé.
Èéìýýñ àêòèâûí óäèðäëàãûí
õóâüä áàíêíû äîòîðõ áàíêíû àðãà ÷
ãýæ íýðëýíý. ªºðººð õýëáýë õàðèëöàõûí ¿ëäýãäëèéí áàíê , Õàäãàëàìæèéí áàíê ãýõ
ìýòýýð òóñ òóñäàà õóâààðèëæ áàéðøóóëíà.
Ãýõäýý
ýíý àðãà íü áàíêíû äîòîðõ áàíêóóäûí õîîðîíä
ÿìàð÷ õàìààðàëã¿éãýýð õºðºíãº
áàéðøóóëàõ òóë ºíäºð îðëîãîòîé àêòèâò áàéðøóóëàõ áîëîìæîî àëäàõàä õ¿ð÷ áîëîõ
ñºðºã òàë áèé.
Øèíæëýõ
óõààíû óäèðäëàãûí àðãà ãýäýã íü áàíêíû áàëàíñûí ¿ç¿¿ëýëò¿¿äèéí õàðèëöàí
óÿëäààíä ¿íäýñëýí èë¿¿ íèéëìýë çàãâàðóóäûã àøèãëàæ ñóäàëãàà õèéõýä òóëãóóðëàíà.
Øèíæëýõ
óõààíû óäèðäëàãûí àðãà ãýäýã íü äàðààõ ¿íäñýí ãóðâàí ç¿éëä õàðèóëò ºãºõºä
÷èãëýãäýíý. ¯¿íä:
1.
Àñóóäëûí ìºí ÷àíàð íü þóíä îðøèæ áàéíà âý?
2.
Ò¿¿íèéã øèéäâýðëýõ ÿìàð õóâèëáàðóóä áàéíà âý?
ßìàð
õóâèëáàð íü õàìãèéí èë¿¿ âý? Ãýñýí àñóóäëóóä áîëíî. Àêòèâò õºðºí㺠áàéðøóóëàõàä
àíõààðàõ ãîë àñóóäëóóä íü
-
Õºðâºõ ÷àäâàðàà õàíãàæ áàéõ
-
Îðëîãî õàìãèéí èõ áàéõ
-
Ýðñäëèéí ò¿âøèí õàìãèéí áàãà áàéõ ÿâäàë þì. Òýãýõýýð òýäãýýðèéã çºâ çîõèñòîé
õîñîëñîí òèéì õºðºíãèéí áàéðøëèéã ñîíãîõ øààðäëàãàòàé áîëíî. ¯¿íèé òóëä
àêòèâûí äèâåðñèôèêàöè íü çîõèñòîé áàéõ,
òîäîðõîé õýìæýýíèé àøèã îëîõ, õºðºíãèéí õýðýãöýý ãàðñàí ¿åä ò¿¿íèéã òàâüæ îëãîõ
áîëîëöîîòîé áàéõààð àêòèâò õºðºí㺠áàéðøóóëñàí õóâèëáàðûã ñîíãîæ àâíà. /Àêòèâò
õºðºíãèéí ýõ ¿¿ñâýðèéã ìàø îëîí õóâèëáàðààð áàéðøóóëæ áîëíî.

Øóãàìàí ïðîãðàìì÷ëàëûí àðãà
Ýíý
àðãà íü àêòèâ, ïàññèâûí óäèðäëàãàòàé õîëáîîòîé àñóóäàë áàéäàã. ̺í àøèãò
àæèëëàãàà òºëáºðèéí ÷àäâàð çýðýãò òàâèãäàõ õÿçãààðëàëòóóä õàìààðäàã. Ýíý
îíöëîãèéí ãîë àðãà íü òóóëøèðñàí çîðèëãûã àâ÷ ¿çäýã.
Õºðºíãèéí
îíîâ÷òîé óäèðäëàãûí áîäëîãûí çîðèëãî íü õàìãèéí èõ àøèã îëîõ íü ººð õºðºíãèéã
õóäàëäàí àâ÷ áîëîõ á¿õ ¿íýò öààñàíä øèëæ¿¿ëõýä îðøèíî. ººðººð õýëáýë áàíêíû
óäèðäëàãà íü õºðºí㺺 õàìãèéí àøèã îëîõ òèéì õóâèëáàðààð õóâààðèëàõûã çîðèíî.
Áàéæ
áîëîõ ¿ë ìýäýã÷äèéí òîîíä áàãà àøèã ºãäºã (46) óëñûí áîãèíî õóãàöààíû ¿íýò
öààñ, àðàé èõ îðëîãîòîé (5%) çàñãèéí ãàçðûí óðò õóãàöààíû îáëèãàöè, 1-ð çýðãèéí
àðèëæààíû çýýë (6%ì), ï¿¿ñ¿¿äýä îëãîõ õóãàöààòàé çýýë (76%) àâòî ìàøèí õóäàëäàí
àâàõ çýýë (8% ), áóñàä çýýë áà õýðýãëýýíèé áàðàà õóäàëäàí àâàõ çýýë (12%) çýðýã
îðíî. Õýðýâ Õ(Õ1,Õ2, ……..Õï ) íü õºðºí㺠îðóóëàëòûí äýýðõ õýñã¿¿äýä îðóóëàõ
õºðºíãèéí õýìæýýã èëýðõèéëíý ãýæ ¿çâýë íèéò àøãèéã äàðààõ õýëáýðýýð èëýðõèéëæ
áîëîõ þì. Ð=0.04Õ1+0.05Õ2+0.06Õ3+0.07Õ4+0.08Õ5+0.12Õ6 áîäëîãûí çîðèëãî íü
õàìãèéí àøèã îëîõ áóþó Ð-èéí õàìãèéí èõ óòãûã îëõîä ÷èãýëíý.
Õýðýâ
áàíêíû ýçýí íü ÿìàð íýã ò¿ðãýí áîðëîãäîõ ÷àäâàðòàé õºðºíãèéí òóõàé òîäîðõîé
øààðäëàãàòàé õîëáîîã¿é õºðºí㺠îðóóëàëòûí õóâüä ÿìàð íýã õóóëü ç¿éí
õÿçãààðëàëòã¿é àç òóðøèõ áîëîìæòîé áàéãàà áîë áîäëîãûí øèéä íü á¿õ õºðºíãèéã
õàìãèéí àøèã áîëîõ áîëîìæòîé (12%) áóñàä çýýë áóþó õýðýãëýýíèé áàðàà õóäàëäàí
àâàõ çýýëä Õ6 –ä çîðèóëàõ áîëíî.
Ãýõäýý
ýíý íü áîäèò áàéäàëä õýðýãæèõ áîëîìæã¿é þì ÿàãààä ãýâýë áàíê íü îëîí òºðëèéí
¿éë÷ë¿¿ëýã÷òýé áºãººä áàíêíû ã¿éëãýý íü çîðèóëàëòûí õýì õýìæýýíä çàõèðàãäàõ
ó÷èðòàé áèëýý.
Áîäëîãûí
õÿçãààðëàëòóóä íü ýäèéí çàñãèéí íºõöºëòýé áîëîí áàíêíû ¿éë àæèëëàãààíû ýð¿¿ë
çàðèìóóäûí áàòàëãààæóóëàõ ¿¿äíýýñ áàíêíû óäèðäëàãààñ òîãòîîñîí íºõöë¿¿äòýé
õîëáîîòîé áàéíà. Çàðèì õÿçãààðëàëòóóäûã ìàòåìàòèê òîìú¸îãîîð èëýðõèéëõýä
õ¿íäðýëòýé áàéäàã.
Çàðèì
õÿçãààðëàëòóóä àáñîëþò óòãààð èëýðõèéëýãäýæ áàéõàä çàðèì õÿçãààðëàëòóóä íü
áàíêíû óäèðäëàãûí ¿çýë áîäëîîñ õàìààðäàã áàéíà. Æèøýý íü: êàññàíä áàéãàà áýëýí
ìºíãºíèé õýìæýý áîëîí òºâ áàíêèíä õèéõ õàäãàëàìæèéí õýìæýý íü ÿäàæ õàìãèéí áàãà
íººöèéí õýìæýýòýé òýíö¿¿ áàéõ þì.
Ýíý
õýìæýýã á¿õ òºðëèéí õàäãàëàìæèéí íèéëáýðò õàðüöóóëàí õóâèàð èëýðõèéëæ áîëíî.
ͺ㺺 òàëààñ 1-ð çýðãèéí õóãàöààòàé çýýëä îëãîæ áîëîõ õàìãèéí èõ õºðºíãèéí
õýìæýý íü çýýë àâàõ õ¿ñýëòèéí õýìæýýãýýð õÿçãààðëàãäàíà. Ýíý õýìæýý íü õàìãèéí
îéðûí èðýýä¿éä ÷ á¿ðýí òîäîðõîé áàéæ ÷àäàõã¿é þì.
Áàíêíû
óäèðäëàãà íü çýýëèéí õ¿ëýýãäýæ áàéãàà ýðýëòèéã ¿íýëæ ïðîãíîç õèéõ ¿¿ðýã
õ¿ëýýíý. Õýðýâ 1-ð çýýëèéí ýðýëòèéí õàìãèéí èõ õýìæýý ìýäýãäýæ áàéâàë ýíý
õÿçãààðëàëòûã ìàòåìàòèê òîìú¸îãîîð èëýðõèéëæ áîëíî. Èéì çýýëèéí õýìæýý 5 ñàÿ
äîëëàð ãýâýë: Õ4< 5000000
Áóñàä
õÿçãààðëàëòóóäûã ìºí ýíý çàð÷ìààð òîäîðõîéëíî. Øóãàìàí ïðîãðàìì÷ëàëûí áîäëîãî
íü õàðüöàíãóé èõ ìýäðýìæòýé áîäëîãî þì. Áîäëîãîä óäèðäëàãûí ñàíàë õ¿ñýë õóóëèéí
áàéãóóëëàãûí øààðäëàãûí äàãóó ÿìàð÷ õÿçãààðëàëòûã îðóóëæ áîëíî.
Àêòèâ ïàññèâûí óäèðäëàãà
Àêòèâ
ïàññèâûí óäèðäëàãàä õ¿¿ãèéí ººð÷ëºëò íü ÷óõàë íºëººòýé õ¿¿ãèéí ººð÷ëºëòººñ áîëæ
îðëîãî, çàðëàãà õýëáýëçýõýä õ¿ðäýã ó÷èð Àêòèâ ïàññèâûí õàðüöààã óÿëäóóëàí
óäèðäñàíààð ãàðàõ ýðñäýë áàãàñíà. ººðººð õýëáýë, õ¿¿ãèéí ìýäðýìæòýé àêòèâ,
ïàññèâûí õýìæýýã àëü áîëîõ îéðîëöîî áóþó ýðñäýë òºäèé ÷èíýý áàãà áàéíà.
Õ¿¿ãèéí
ìýäðýìæòýé àêòèâ= õ¿¿ãèéí ìýäðýìæòýé ïàññèâ.
Õ¿¿ä
ìýäðýìòãèé àêòèâ, ïàññèâ ãýäýã íü äàõèí ¿íýëýãäýæ áîëçîøã¿é àêòèâ, ïàññèâóóä
þì. Èéì àêòèâä òºëºãäºõ õóãàöàà äºõñºí çýýë, ¿íýò öààñ îðíî. Ïàññèâò õóãàöààã¿é
õàäãàëàìæ, õàäãàëàìæèéí ñåðòèôèêàò ãýõ ìýò îðîõ æèøýýòýé. Õ¿¿ãèéí ìýäðýìæòýé
àêòèâ, ïàññèâûã áîãèíî õóãàöààãààð òîîöîæ, ä¿ãíýëò õèéí, ò¿¿íèé äàãóó àêòèâ,
ïàññèâûí óäèðëàãûí àñóóäàëûã øèéäâýðëýæ áàéõ íü õºðâºõ ÷àäâàðûã ñàéí áàéëãàõ
íýã õ¿÷èí ç¿éë áîëäîã. Õ¿¿ä ìýäðýìòãèé àêòèâ, ïàññèâûí çºð¿¿ã GAP ãýæ àâ÷ ¿çüå.
GAP=õ¿¿ä
ìýäðýìæòýé àêòèâ – õ¿¿ä ìýäðýìæòýé ïàññèâ
Ýíý çºð¿¿ã ýåðýã ñºðºã áàéãàà
íºõöºëä îðëîãîä õýðõýí íºëººëäãèéã òîîöîæ óäèðääàã. Õ¿¿ãèéí
ººð÷ëºëòèéí íºëººëèéã á¿ä¿¿â÷èëáýë:
GAP
|
Õ¿¿ãèéí ººð÷ëºëò
|
Õ¿¿ãèéí îðëîãûí ººð÷ëºëò
|
|
Õ¿¿ãèéí çàðäàëûí ººð÷ëºëò
|
Õ¿¿ãèéí öýâýð îðëîãûí
ººð÷ëºëò
|
Ýåðýã
|
ºñºëò
|
ºñºëò
|
>
|
ºñºëò
|
ºñºëò
|
Ýåðýã
|
Áóóðàëò
|
Áóóðàëò
|
>
|
Áóóðàëò
|
Áóóðàëò
|
Ѻðºã
|
ºñºëò
|
ºñºëò
|
<
|
ºñºëò
|
Áóóðàëò
|
Ѻðºã
|
Áóóðàëò
|
Áóóðàëò
|
<
|
Áóóðàëò
|
ºñºëò
|
Òýã
|
ºñºëò
|
ºñºëò
|
=
|
ºñºëò
|
Òýã
|
Òýã
|
áóóðàëò
|
Áóóðàëò
|
=
|
Áóóðàëò
|
Òýã
|
¯¿íèéã ¿íäýñëýí õ¿¿ãèéí
îðëîãûí ºñºëòèéã áèé áîëãîõ çàãâàð áîëîâñðóóëàí øèéäâýð ãàðãàæ õýðýãæ¿¿ëíý.
Õàíøûí ýðñäýëýýñ õàìãààëàõ
íýã íºõöºë íü ãàäààä âàëþòûí àêòèâ, ïàññèâûí ïîçèöèéã áàðèõ ÿâäàë þì. ººðººð
õýëáýë, âàëþòûí àêòèâóóä íü âàëþòààð èëýðõèéëýãäýõ ïàññèâóóäòàé òýíö¿¿ áóþó
îéðîëöîî áàéõ øààðäëàãàòàé.
Асуулт
Áàíêíû ìåíåæìåíò
1. Áàíê
ò¿¿íèé ìºí ÷àíàð
2. Áàíêíû
òºðºë, àíãèëàë
3. Áàíêíû
óäèðäëàãà çîõèîí áàéãóóëàëòûí á¿òýö
4. Áàíêíû
àêòèâ, ò¿¿íèé á¿òýö, удирдлага
5. Áàíêíû
àêòèâûí ÷àíàð, ò¿¿íèé ¿íýëãýý
6. Хосолсон удирдлага /Àêòèâò õºðºí㺠áàéðøóóëàõ àðãóóä,
òýäãýýðèéí ÿëãàà/
7. Áàíêíû
áóñäààñ òàòàí òºâëºð¿¿ëñýí õºðºí㺠ò¿¿íèé á¿òýö, удирдлага
8. Çàðäàëä
ñóóðèëñàí äåïîçèòûí ¿íý òîãòîîõ àðãà
9. Àõèó
îðëîãî, àõèó çàðäëûã ¿íäýñëýí äèïîçèòûí ¿íý òîãòîîõ àðãà
10. Äеïîçèòûí
¿íý òîãòîîõ áóñàä àðãóóä
11. Áàíêíû ººðèéí õºðºíãèéí á¿òýö, ¿¿ðýã
ò¿¿íèéã õýìæèõ àðãóóä, удирдлага
12. Áàíêíû ººðèéí õºðºíãèéã íýìýãä¿¿ëýõ
àðãóóä, ò¿¿íèé õýðýãöýýã òîîöîõ /îëîí óëñûí àðãà /
13. Áàíêíû õºðâºõ ÷àäâàð ò¿¿íèé óäèðäëàãà, Õºðâºõ ÷àäâàðûí ¿íýëãýý
14. Áàíêíû çýýëæ¿¿ëýëòèéí àæèëáàð
15. АБ-ны үнэт цаасны ажилбар
16. Áàíêíû áýëýí áóñ òºëáºð òîîöîîíû çîõèîí
áàéãóóëàëòûí ¿íäýñ, зарчим
17. Øèëæ¿¿ëãèéí òîîöîî
18. Èíêàññûí òîîöîî
19. Àêêðåäèòèâûí òîîöîî
20. Êàðòын төлбөр тооцоо
21. ×åê ò¿¿íèé òºðºë хэрэглээ
22. Вåêñåëèéí òîîöîî
23. Àðèëæààíû áàíêíû ãàäààä үйл ажиллагаа
24. Áàíêíû ëèçèíãèéí ¿éë÷èëãýý
25. Áàíêíû èòãýìæëýëèéí / òðàñò / ¿éë÷èëãýý
26. Áàíêíû ôàêòîðèíã, ôîðôåéòèíãèéí
¿éë÷èëãýý
27. Áàíêíû ¿íäñýí õºðºíãº, ¿íýò ç¿éëñèéí
òàëààðõ àæèëáàð
28. Áàíêóóäûí øèíý á¿òýýãäýõ¿¿í,
¿éë÷èëãýýíèé òºðºë
29. Áàíêíû äàìïóóðàë ò¿¿íèé øàëòãààí,
äàìïóóðëààñ ñýðãèéëýõ àðãà çàì
30. Банкны эрсдэлийн менежмент
31. Онцгой дэглэм
тогтоох, бүрэн эрхт төлөөлөгч томилох, албадлагын арга хэмжээ
32. Бэлэн бус төлбөр тооцооны өнөөгийн байдлын судалгаа
33. Улс орнуудын бàíêíû òîãòîëöîî
34. Дампуурсан банкуудын шалтгаан үр дагавар /нэр, дампуурсан он, шалтгаан/
35. Àðèëæààíû áàíêóóäûí õàäãàëàìæèéí
¿éë÷èëãýý
36. Àðèëæààíû áàíêóóäûí зээлийн үйлчилгээ
37. Àðèëæààíû áàíêóóäûí харилцахын үйлчилгээ
38. Àðèëæààíû áàíêóóäûí картын үйлчилгээ
39. Àðèëæààíû áàíêóóäûí цахим банкны үйлчилгээ
40. Àðèëæààíû áàíêóóäûí гуйвуулгын үйлчилгээ /шилжүүллэгийн
давуу сул тал/
41. Àðèëæààíû áàíêóóäûí өмчлөлийн өнөөгийн байдал
42. Àìàrican Express êàðòын үүсэл хөгжил өнөөгийн байдал
43. Master
êàðòын үүсэл хөгжил
өнөөгийн байдал
44. Валютын ханш, түүний эдийн
засгийн
үүрэг
45. Банкны хүний нөөцийн
удирдлага
46. Корреспондент
харилцаатай банкууд
No comments:
Post a Comment